• eKampüs

Okul Öncesi Dönem Çocukları ve Oryantasyon Dönemi

En son güncellendiği tarih: Ağu 31



Merhaba Sevgili Öğretmen Arkadaşlarımız,


Bu eğitim öğretim yılına pandemi süreci içerisinde başlangıç yapacağız. Bu sürecin getirdiği birtakım zorluklar ve kuralları dikkate almak durumundayız. Mevcut koşullarımıza göre, eğitim-öğretim sürecinde nasıl düzenlemeler yapacağımızı birlikte düşünerek bulmaya çalışabiliriz.


Bu süreçte ilk olarak yeni gruplarımız için bizi oryantasyon süreci beklemektedir. Bu süreçte nasıl hazırlıklar yapabileceğimiz hakkında sizlere öneriler sunmak isteriz.


İlk Tanışma


İlk tanışma derken, çocukların verilen saatte toplu olarak sınıfa gelmesi değil, aile ve mümkünse çocuk ile birebir tanışılmasından bahsetmekteyiz.


İlk Tanışma için Hangi Yollar Kullanılabilir?

  • Öğrencilerimiz ve aileler bizleri hiç tanımadan ilk gün okula geleceklerdir. Belki bu noktada saat bilgisi, ne yapılacağı gibi durumlar ailelerde soru işareti bırakmış olabilir. Bu tedirginlikleri gidermek için ailelere daha okula gelmeden ulaşabiliriz.

  • Öncelikle okul müdürlüklerinden okulumuza kayıt olan öğrencilerin bilgilerine ulaşabiliriz.

  • Ailelere ulaşmak için telefonla arama, telefonla görüntülü arama (öncesinde arayıp görüntülü konuşmak isterler mi diye sormak daha iyi olabilir), mektup-mail yazma, telefonla mesaj ya da Whatsapp gibi uygulamalardan mesaj gönderme, ulaşılacak yerlerdeyseler ve gidilebiliyorsa evlerine gidip kapı önünden, balkondan görüşme yapılabilir. (Pandemi sürecinde ev ziyaretleri uygulamalarımızı ilk tanışmaya da taşıyabiliriz.)

  • Atılan bu adımlar aile ile ilk sıcak tanışmanın bir vesilesi olabilir.


İlk Tanışmada Neler Konuşabiliriz?

  • Sıcak bir merhaba, hal hatır sorma ardından kendimizi tanıtabiliriz.

  • Ailelerden kendilerini tanıtmalarını isteyebiliriz.

  • Bu dönem çocuğunun ilgileri ve ihtiyaçlarından, okul öncesi eğitimin çocuğa katkılarından aileye bahsedebiliriz.

  • Aile, bize çocuğu hakkında kısa bilgi verebilir.

  • Çocuk ile eğer kendi de isterse telefonda merhabalaşabiliriz ya da görüntülü olarak eğer öncelikle çocuk isterse ve aile de uygun görüyorsa konuşabiliriz.

  • Ailenin beklentilerini bu süreçte öğrenebiliriz.

  • Bu dönem için özellikle pandemi sürecinde maske kullanımı, mesafeye dikkat edilmesi gerektiği ve el yıkamanın önemini aile ile paylaşabiliriz.


Yapacağımız Bu Çalışmaların Çocuk ve Aileye Nasıl bir Etkisi Olabilir?

  • Ailenin biraz olsun okul konusunda yaşadığı belirsizlikleri azaltabiliriz.

  • Ailenin, ‘çocuğum öğretmenini ve okulunu sevecek mi sevmeyecek mi’ endişelerini hafifletebiliriz.

  • Ailenin öğretmenin ilgisiyle kendisini iyi hissetmesini sağlayabiliriz.

  • Çocuk ve aile hakkında kısa bir ön bilgimiz olmuş olur.

  • Çocuk ve aile oryantasyon haftasına daha bir güvenle, istekle başlayabilir.

  • Öğretmen olarak yaşayabileceğimiz ilk gün aksaklıklarına biraz daha hazırlıklı olabiliriz.

  • Bahçe ya da sınıfta yapacağımız küçük grup ilk oryantasyon zamanımızda belki bazı aileler grup içerisinde çekimser kalabilir. Birebir ulaşmamız kendilerini daha iyi ifade etmelerini sağlayabilir.

  • Çocuğun varsa okul korkusunu, daha önce okula gitmişse nasıl bir süreç geçirdiğini öğrenebiliriz.

  • Özel gereksinimli bir çocuğumuz varsa, önceden durumunu bilip diğer aile ve çocukları bu özel gereksinimli çocuğumuzun hali ve tavırlarına hazırlayabiliriz. Böylelikle özel gereksinimli çocuk ve aileye karşı yaşanabilecek olumsuz herhangi bir durumun da önüne geçebiliriz.

  • Oryantasyon planlaması yaparken ailelerle yapacağımız bu görüşmelerdeki verilerden yararlanabiliriz.


Blog Yazarı: Merve Tezel - Okul Öncesi Öğretmeni

eKampüs'te var olan diğer bloglara ve içeriklere erişmek için üye olun. Aşağıdaki linke tıklayarak kolayca üye olabilirsiniz.

www.ekampus.orav.org.tr/kaydol


Keyifli öğrenme deneyimleri dileriz.

757 görüntüleme

© 2018 Öğretmen Akademisi Vakfı. Tüm hakları saklıdır.

  • YouTube
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn - Siyah Çember