top of page
  • Yazarın fotoğrafıeKampüs

5. ÖRAV Eğitim Şenliği

Güncelleme tarihi: 12 Ara 2019


Öğretmenler Günü kapsamında düzenlediğimiz ve eğitimcilerimizin yoğun ilgi gösterdiği ÖRAV Eğitim Şenliğimizin beşincisini, bu sene Samsun’da gerçekleştiriyoruz. ÖRAV Atölyeleri, bilgi ve deneyimlerinden önemli kazanımlar edineceğimiz konuklarımızın konuşmaları ve eğlenceli etkinliklerimizle şekillendirdiğimiz 5. ÖRAV Eğitim Şenliğimiz için, 23 Kasım 2019 tarihinde, Samsun İlkadım Güzel Sanatlar Lisesi’nde buluşuyoruz. Öğretmenler Günümüzü birlikte kutlamak üzere tüm eğitimcilerimizi bekliyoruz!


KAYIT

Eğitim Şenliğimiz ücretsiz olarak tüm eğitimcilerimizin katılımına açık olmakla birlikte, mekanda kontenjan sınırımız bulunduğundan, lütfen bu linki tıklayarak https://forms.gle/VGG1XHrkDvcHTojk9 ön kayıt işleminizi yaptırınız.


Ön kayıt işlemini tamamlamamış olan eğitimcilerimizi etkinliğimize konuk edemeyeceğimizi üzülerek bildiririz.


PROGRAM

09.00-09.30 Karşılama & Kayıt Konfirmasyon

09.30-10.00 Açılış Konuşmaları ÖRAV Yönetim Kurulu Başkanı Nafiz Karadere ÖRAV Genel Müdürü Füsun Çürüksu Samsun İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen Teşrifleri halinde Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk

10.00-10.30 ODTÜ Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Serap Emil Konuşması

10.30-11.00 Ara

11.00-12.15 ÖRAV Atölyeleri

12.15-13.00 Öğle Yemeği

13.15-14.15 ÖRAV Atölyeleri

14.30-15.00 ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tarkan Gürbüz Konuşması

15.00-15.30 General Electric Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Canan Özsoy Konuşması

15.30-16.00 Ara

16.00-16.10 ÖRAV Gönüllüsü Oyuncu Dilan Çiçek Deniz Konuşması

16.10-17.10 "Eğitim ve Kalkınma" Paneli Dr. Şener Şentürk - 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Ceyhun Göcenoğlu - IBM Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ülke Lideri Mehmet Üvez - EBRD (Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası) Kapsayıcı Politikalar Kıdemli Uzmanı Uğur Gürses - Ekonomi Yazarı Şehnaz Dereli - İzgören Akademi Karadeniz Bölge Müdürü

17.10-17.45 Kapanış Sürpriz Etkinlikleri


ATÖLYE KAYIT

Gün boyunca, 2 farklı saat diliminde, 8 ayrı başlıkta atölye çalışması yürütülecektir. Atölyelerde kontenjan sınırı bulunduğundan, kayıt konfirmasyon için erken gelen katılımcılara, atölye tercih önceliği verilecektir. Kayıt konfirmasyon 09.00 – 09.30 saatleri arasında yapılacaktır.


SALON 1 – Çözüm Odaklı İletişim

“İletişimdeki en önemli unsur, söylenmeyenleri duymaktır.” Peter Drucker


“Bize söylenenleri duyuyor muyuz, yoksa dinlediğimizi sanırken aslında kendi düşüncelerimize mi odaklanıyoruz?” Hep birlikte kendimizi ve diğerlerini anlamak ve uzlaşmak için yeni bakış açıları keşfetmeye var mısınız?

  • Hem anlamanın hem de anlaşılmanın yolları nelerdir?

  • İletişimlerimizde fark etmeden ördüğümüz duvarlar, koyduğumuz engeller nelerdir?

  • Sorularımızı nasıl çözüme odaklı hale nasıl getiririz?


SALON 2 – STEM Öncüleri

STEM, moda olduğu şekliyle sadece robotik veya kodlama faaliyetleri gibi bir etkinlik ya da etkinlikler dizisi değil, araştırma ve sorgulama sürecidir. Bu sorgulama sürecini hep birlikte deneyimlemek ve aşağıdaki sorulara cevaplarımızı hep birlikte vermek üzere, sizleri atölyemize bekliyoruz.


  • STEM eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler nelerdir?

  • STEM eğitimine uygun bir ders nasıl tasarlanır?

  • STEM temelinde bir uygulama nasıl yapılır?

  • Yüzyıl becerileri ile STEM eğitimi arasında nasıl bir ilişki vardır?

  • Mühendislik tasarım süreçleri nasıl kullanılır?


SALON 3 – Meslektaş Koçluğu – Geribildirim Uygulamaları

John Wooden, UCLA basketbol takımını 88 kere üst üste maç kazanarak, on defa şampiyon yapan efsanevi bir koçtur. Koç Wooden, “Bir zafiyeti ya da tatsız bir gerçeği dile getirmekten kaçınmamak gerekir; ama aynı zamanda öğrencinize, bunu çözebilmesi için yardım etmek gerekir.” der. Bu atölyemizde bireyin kendini başkalarına açmaya, tanıtmaya, anlatmaya ne kadar istekli olduğunu keşfedip, aşağıdaki sorulara cevap bulmaya çalışacağız.


  • Geri bildirim nedir? Ne değildir?

  • Geribildirim alabilmek ve verebilmenin ön koşulları nelerdir?

  • Etkili bir geribildirim nasıl olmalıdır?

  • Bir geribildirimi anlamlı ve önemli kılan özellikler nelerdir?


SALON 4 – 5 TAŞ Sosyal ve Finansal Liderlik

Bu atölyede 5 Taş Sosyal ve Finansal Liderlik programından bir bölüm çalışacak ve şu sorulara yanıtlar arayacağız:


  • Her hak bir sorumluluk doğurur mu? Nasıl?

  • Öğrencilerimizi doğaya daha saygılı bireyler olarak yetiştirebilmek için neler yapabiliriz?

  • Çocuklar kaynakların kısıtlı olduğunun ne kadar farkındadırlar ve öğretmen olarak bu farkındalığın artmasını nasıl sağlarız?

  • Çocukları bilinçli ve sorumlu harcamalar yapmaya yönlendirmek nasıl mümkün olur?


SALON 5 – Öğrenme Nasıl Akar?

“Duran bir arabaya yön vermek zordur. Ancak onu bir kez harekete geçirdiğinizde nereye-nasıl gideceğini belirlemek daha kolaydır.”

Bizler de bu atölyede, öğrencilerimizin öğrenmesini nasıl harekete geçirebileceğimize ve yön verebileceğimize dair birlikte düşünecek, deneyimleyecek ve şu sorulara cevap arayacağız:


Bilginin kolay edinilmesi ve kalıcı olması için neler yapabiliriz?

Bir ders süresini akış olarak görebilir miyiz? Nasıl?

Bir ders süresince devam eden etkinliklerin ritmi nasıl oluşturulabilir?

Öğrenmenin üst düzeyde gerçekleşebileceği bir ders tasarımı yaparken nelere dikkat etmeliyiz?

Öğrencilerin etkin katılımını nasıl sağlayabiliriz?


SALON 6 – Yaratıcı Çocuk Yaratıcı Beyin

“İleri gitmeye devam edeceğiz, yeni kapılar açacağız, yeni şeyler yapacağız; çünkü bizler meraklıyız ve merakımız bizi yeni yollara götürüyor.” Walt Disney

Bu atölyemizde aşağıdaki sorulara hep birlikte cevaplar bulmaya ne dersiniz?


  • Öğrencilerimizin içindeki yaratıcılık düşünmeyi nasıl ortaya çıkarabiliriz?

  • Biz öğretmenler yaratıcılığımızı nasıl geliştirebiliriz?

  • Sınıfımızda neler yapalım ki öğrencilerimiz daha aktif ve yaratıcı olsunlar?


SALON 7 – Takımı Yönetme ve Öğrenme Liderliği

“Gerçek lider, izlenecek yolu bilen, o yoldan giden ve yolu aydınlatan kişidir.” John C. Maxwell

Bu atölyemizde birlikte şu sorulara cevaplar bulmaya çalışacağız.


  • Sınıfımızda takım bilincini nasıl yerleştirebiliriz?

  • Takım olmak sınıf iklimini nasıl destekler?

  • Öğretmen olarak takım bağlılığını destekleyen liderlik becerilerimiz nelerdir?

  • Sınıfımızın lideri olarak biz öğretmenlere düşen görevler nelerdir?


SALON 8 – Ah Şu Gençler!

“Günümüzün gençleri öyle umursamaz ki, ileride ülke yönetimini ele alacaklarını düşündükçe umutsuzluğa kapılıyorum. Bizlere, büyüklere karşı saygılı olmayı, ağır başlı davranmayı öğretmişlerdi. Şimdiki gençler kurallara boş veriyorlar. Çok duyarsızlar ve beklemesini bilmiyorlar.”

Bu söze katılıyor ve “Tam da benim söylemek istediklerimi dile getirmiş!” mi diyorsunuz? Yoksa “Ne var canım bunlarda? Biz de genç olduk.” mu diyorsunuz? Bu atölyemizde çocuk hakları, ergenlik, ihmal ve istismar gibi kavramlara odaklanacak, hem kendimize ayna tutmaya, hem de gençlerin dünyasına yeni pencerelerden bakmaya çalışacağız.

4.558 görüntüleme
bottom of page